
A finals de l’any passat, l’ajuntament de Blanes signava un acord de col·laboració amb l’Associació Celíacs de Catalunya. Ara el consistori ja compta amb un pressupost que destinarà a promoure accions de sensibilització, formació i publicitat de la marca “Blanes gluten Free”.
La partida del projecte és de 10.000 euros, una quantitat subvencionada el 75% per la Diputació de Girona i la resta, el 25%, per l’Ajuntament de Blanes.
El pressupost servirà per organitzar accions de promoció, sensibilització i formació, i ja s’estan fent diverses activitats que durant els propers mesos s’incrementaran
Es busca promocionar la ciutat entre els que pateixen celiaquia. Des de l’Ajuntament, s’apunta al nínxol de mercat que suposa aquesta clientela, ja que no hi ha una oferta específica per aquest col·lectiu. Així, mantenen que seria un pol d’atracció de clients.
Es faran accions formatives en temes de seguretat alimentària. Els establiments interessats rebran de manera gratuïta un servei d’assessorament i implementació per poder acreditar-se com a establiment lliure de gluten. Un altre tipus de formació són els tallers gastronòmics.
Segons dades de l’Associació Celíacs de Catalunya, gairebé a un 10% de la població els afecta el consum de gluten d’alguna manera o altra. Això suposa una oportunitat a explorar pel sector de la restauració, no tan sols per tenir el client que no pot consumir gluten, sinó igualment per a tots els qui els acompanyen quan surten fora. Les xifres situen entre un 5% i un 8% l’augment de facturació que aquests clients poden arribar a portar en un negoci.