
Blanes ha posat punt i final a la 8ena edició del Projecte Rossinyol, una experiència educativa i d’integració a la comunitat.
Hi han participat 3 centres educatius de Blanes d’on han sortit els mentorats. El projecte es basa en establir una relació entre els mentors, estudiants universitaris voluntaris, i els mentorats, alumnes de les escoles blanenques d’origen estranger.
El seu objectiu és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com que la Universitat de Girona i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes.
Els escolars blanencs han estat 4 nenes i 9 nens d’entre 8 i 12 anys, mentre que els respectius mentors cursen diferents tipus d’estudis superiors a la UdG.
Els escolars blanencs que han participat en la 8a edició del Projecte Rossinyol provenen d’un variat ventall de ciutats i països: Gàmbia, Hondures, Ucraïna, Madrid, Mali, Gàmbia i Marroc. Els seus mentors esdevenen un referent dels nois i noies amb qui formen parella, i els acompanyen perquè coneguin els espais de Blanes, àmbits de lleure i producció cultural.
Es tracta d’afavorir el desenvolupament dels joves escolars i el seu coneixement del territori, així com consolidar la seva integració social, cultural i lingüística.
El curs 2016-2017 han participat al Projecte Rossinyol 12 poblacions gironines, entre elles Blanes.