Ball de cadires al Consell Comarcal

Ple del Consell Comarcal. CCM
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

A l’equador del mandat, es modifica la composició del Plenari del Consell Comarcal. ERC és la primera força política que ha fet canvis a les seves files, però també hi haurà renovació als grups comarcals de la CUP i d’ICV. En el Ple celebrat aquesta setmana van prendre possessió de l’acta de Consellera Meritxell Romero (regidora de Santa Susanna), Tònia Vila (regidora d’Arenys de Munt) i Albert Alfaro (regidor del Masnou). Tots tres formen part del grup comarcal d’ERC.

Meritxell Romero, Tònia Vila i Albert Alfaro substitueixen Annabel Moreno (alcaldessa d’Arenys de Mar), Pau Morales (regidor de Vilassar de Dalt) i Laura Ribalaiga (regidora d’Alella).

Aquests, però, no són els únics canvis. A les files del grup comarcal de la Candidatura d’Unitat Popular ha perdut la seva condició de consellera comarcal Sandra Miras per haver deixar de ser regidora de l’ajuntament del Masnou. També Isabel Roig, regidora d’Arenys de Mar i membre del grup comarcal d’Iniciativa per Catalunya-Verds, ha renunciat al càrrec de consellera comarcal. Les dues seran substituides en el proper Ple.

El plenari del Consell Comarcal del Maresme està integrat per 33 consellers/es nomenats pels partits polítics d’entre els seus càrrecs electes. És condició indispensable per poder ser proclament membre del Consell Comarcal ser regidor/a d’algun dels 30 ajuntaments del Maresme.

El repartiment dels 33 escons es fa en funció dels vots i el nombre de regidors/es obtingut per tots els partits que, a l’àmbit comarcal, hagin superat el 3% del total de vots.

ERC i CiU, ara PDeCAT, tenen 9 consellers cadascun, el PSC 6, la CUP 3, el PP, ICV i C’s 2 cadascun

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics