Malgrat posa en marxa l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

El consistori malgratenc ha iniciat avui divendres l’activitat en aquesta Oficina, situada a les dependències de l’Àrea de Serveis a la Persona de Can Feliciano.

L’oficina, que s’encarrega de recollir queixes vinculades al consum, atén la ciutadania de dilluns a dijous en aquestes mateixes dependències, i els divendres cada 15 dies ho fa a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, situada a la planta baixa de la casa consistorial de Malgrat.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Malgrat ofereix informació a la ciutadania sobre els seus drets com a consumidors, així com també dóna assessorament i orientació sobre com fer front als problemes derivats del consum i les eines per tal de prevenir-los.

En aquest sentit, el Codi de Consum de Catalunya estableix que la persona consumidora “té dret a la informació, l’educació i la formació”. La idea d’aquesta oficina, doncs, és que l’espai ofereixi també servei de mediació en casos de conflicte entre consumidor i empresa.

El regidor i segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Malgrat, Jofre Serret, ha explicat que el servei ha estat “una reivindicació històrica” de la ciutadania, i que ara ja és una realitat.

El servei de l’Oficina Municipal es mantindrà de manera paral·lela al servei itinerant que ofereix l’Oficina d’Atenció al Consumidor de la Diputació de Barcelona, que s’ofereix a Malgrat cada primer dijous de mes a l’avinguda de Verge de Montserrat, al costat del mercat.

Precisament, la Diputació ha estat l’organisme encarregat d’oferir assessorament per a crear el servei municipal d’aquesta oficina, i anualment atorga una subvenció de 20.000 euros per dotar el servei de recursos professionals i logístics.

 

Foto: Ajuntament de Malgrat de Mar

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics