Lloret va obrir l’any passat 134 expedients sancionadors per prostitució al carrer

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

És una de les xifres que va avançar ahir dimecres l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, durant la presentació de la campanya de civisme i seguretat d’aquest 2018, enfocada en la lluita contra la prostitució a la via pública i també als sorolls al carrer.

Segons publica el Diari de Girona, enguany el municipi compta per primera vegada amb el suport de quatre agents cívics uniformats que des de l’inici de l’estiu fan tasques de vigilància nocturna.

El seu objectiu és evitar activitats il·lícites al carrer i vetllar perquè es compleixin les ordenances. En el cas de la prostitució, i segons va destacar l’alcalde, fan una tasca “dissuasiva”, informant a la persona que ofereix al servei com al client que les sancions poden anar dels 100 als 3.000 euros.

En aquest sentit, durant el passat 2017, Lloret de Mar va obrir un total de 134 expedients sancionadors per prostitució a la via pública.

Per altra banda, una altra problemàtica que afronta el municipi és el consum d’alcohol al carrer, que segons assegura Dulsat “està molt controlat”, i també ha de lluitar contra l’excés de soroll.

La campanya, en aquest sentit, està orientada a la zona d’oci nocturn i sobretot posant el focus en el turisme jove. Tot i que la inicitiva inclou cartells i missatges d’avís tant en els hotels com als bars, l’alcalde lloretenc destaca que la Policia Local també ha d’acabar aplicant sancions que, segons Dulsat, “no són poques”.

 

Foto: Jordi Orobitg / ACN

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics