Es reforça la recollida del reciclatge a les dues escoles de Palafolls

Compartiu aquesta història

L’Ajuntament de Palafolls ha anunciat un reforç en la recollida selectiva que es fa als dos centres escolars d’infantil i primària del municipi.

Després de la demanda de les escoles de les Ferreries i Mas Prats, s’ha decidit que el paper i el cartró es recolliran un cop a la setmana a la porta de la mateixa escola, mantenint les illes de reciclatge properes al centre, i en el cas dels envasos de plàstic es duplica la freqüència de recollida de la fracció de la mateixa illa del carrer.

Ho explica Anna Rovira, tècnica d’Ensenyament de l’Ajuntament de Palafolls.

Segons el consistori, la recollida porta a porta de paper i cartró ha d’ajudar a millorar el tractament d’aquesta fracció, que és la que més residus genera a les escoles, i que per tant requereix un tractament més acurat i especialitzat.

Segons explica Rovira, l’aposta per aquests canvis no respon a cap dèficit existent en l’àmbit de la recollida selectiva a les escoles sinó que es tracta d’una “entesa” entre els centres i l’Ajuntament per poder millorar el servei.

La tècnica considera que, en aquest sentit, el treball conjunt entre les dues parts és una bona opció per millorar l’eficiència d’aquest àmbit i també d’altres, també per prevenir possibles necessitats futures.

Segons consistori, la millora de la gestió de la recollida selectiva, tant el porta a porta en el cas del paper i cartró com la major freqüència de recollida en el cas del plàstic, permetrà que els dos centres continuïn apostant per projectes de millora del medi ambient, com per exemple esdevenir una escola verda en el cas de l’Escola Mas Prats.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.