El consistori blanenc i el sindicat van signar un acord aquesta setmana passada per tenir un conveni d’atenció a les persones treballadores que, per motius laborals com pèrdua de la feina o tancament de l’empresa, es trobin en situacions d’emergència social.
Segons ha informat el consistori blanenc, l’objectiu del conveni és establir un protocol d’atenció dels casos que es puguin donar per aquests motius, i se’n podran beneficiar els treballadors residents a Blanes que es trobin afectats per incidències laborals individuals o col·lectives en la relació laboral que provoquin determinades mesures, i que es consideri que estan en situació de vulnerabilitat econòmica.
El paper d’UGT serà el de comunicar a l’Ajuntament de Blanes un llistat de les persones que s’ajustin a aquest perfil i que estiguin d’acord en acollir-se a l’ajuda.
L’Ajuntament, per la seva banda, s’ha compromès a traslladar els Serveis Socials d’Atenció Primària el llistat de les persones perquè es pugui fer una valoració i seguiment del cas.
El consistori també ho traslladarà al Servei Local d’Ocupació per poder treballar en les necessitats d’ocupabilitat i incorporació dels treballadors en programes o accions d’aquest servei.
La signatura del conveni s’ha dut a terme entre l’alcalde de Blanes, Mario Ros, i secretari general de la UGT a les comarques gironines, Xavier Casas.
L’alcalde blanenc ha recordat que la signatura del conveni “enllaça” amb l’experiència que fa dos anys ja va tenir lloc a Blanes amb motiu del tancament parcial de la l’empresa Nylstar, moment en què es va optar per una solució “complicada” de dur a terme logísticament. Segons Ros, ara el flux d’informació serà molt més fàcil de resoldre entre les dues parts.