Aquest dilluns s’han fet públiques les dades de l’estudi conjunt entre el RACC i EuroRap sobre la sinistralitat a les carreteres.
Enguany, la carretera d’accés a la Costa Brava torna a repetir a les llistes amb les vies amb més alta sinistralitat de Catalunya. La B-682 –o GI-682, un cop entra a les comarques gironines– es troba al novè lloc entre les carreteres amb més concentració d’accidents per quilòmetre, amb una mitjana de 0,51.
La carretera ja fa diversos anys que apareix en els rànquings de l’estudi, i no només ho fa en l’apartat de concentració d’accidents. La B-682 també apareix com a desè tram amb més accidents de motos i ciclomotors, i en novè lloc entre els trams amb més accidents de vehicles pesants.
Paral·lelament, en els rànquings de trams de carretera amb més perillositat apareix també una altra carretera propera al nostre municipi, com és la GI-600 entre Tordera i Blanes.
Aquesta via apareix en sisè llocs entre els trams amb més concentració d’accidents, rànquing on no apareixia l’any passat, i en novè lloc en el llistat de trams amb més accidents de motos i ciclomotors.
La comarca del Maresme compta amb altres trams que també tenen una elevada concentració d’accidents, com la N-II entre Montgat i Mataró, tram que també s’inclou en el rànquing de trams amb més accidents de moto i ciclomotors.
A la vegada, entre els 10 trams de carretera amb menys risc de Catalunya, segons les dades de l’estudi EuroRap, hi apareix l’autopista C-32 entre Calella i Palafolls, un tram amb una mitjana anual de 0,0 accidents mortals o greus.
D’acord amb els barems que determina l’estudi, s’han analitzat 212 trams de carretera, per on passa el 88% de la mobilitat total de Catalunya i on tenen lloc el 78% dels accidents mortals i greus en carretera de tot el territori.
Segons dades de l’estudi, a Catalunya hi ha gairebé 2.200 quilòmetres de trams amb risc “alt” o “molt alt”, i per tercer any consecutiu la carretera de l’Arrabassada, entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, és el tram amb més risc d’accident del país.