El taxi local també dóna suport a les mobilitzacions del sector

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Avui dimarts és el cinquè dia de protestes dels taxistes, que reclamen una regulació del sector dels vehicles amb conductor VTC, on operen empreses com Uber o Cabify.

Es tracta d’una nova vaga indefinida després de la que ja van protagonitzar aquest passat estiu, amb l’ocupació d’alguns de les principals vies de Barcelona i protestes que van allargar-se durant dies.

Aquest cop, però, a les protestes d’aquestes darreres jornades hi ha també l’altra cara de la moneda. Els conductors de les llicències VTC també han sortit al carrer, i ja fa dos dies que tallen alguns carrils de l’Avinguda Diagonal de Barcelona.

RP ha pogut parlar amb Josep Antoni Giménez, un dels taxistes palafollencs que té una de les 3 llicències locals. Giménez creu que a l’administració se li ha escapat de les mans la situació i reclama, entre d’altres, que es regulin les llicències que s’atorguen als VTC, que considera desproporcionades i creu que no s’adeqüen, per exemple, al nombre de població que té una ciutat com Barcelona.

El conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, ha proposat una norma amb 3 punts clau per regular les llicències VTC, com són que la contractació es faci amb 15 minuts d’antelació, que els usuaris no puguin veure amb l’app els cotxes que hi ha disponibles a la zona i que, un cop el vehicle acabi el servei, aquest s’esperi a la seva base o en pàrquings, sense estar a la via pública.

Unes mesures que no satisfan el sector del taxi, que va decidir iniciar la vaga indefinida aquest passat divendres.

Giménez diu que dóna suport als seus companys de la capital catalana, però aclareix que no està a favor dels actes violents que s’han viscut en alguns moments i demana que la protesta sigui organitzada i tenint en compte a totes les veus implicades.

Les protestes, que a banda de Barcelona també s’han fet a Madrid, continuen a dia d’avui. Un conflicte que es remunta a ja fa 10 anys, amb l’aprovació de la llei Òmnibus, i que va obrir una via legal per les VTC, provocant un augment progressiu de les llicències i desembocant en les protestes del sector del taxi d’aquest any passat.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics