L’Ajuntament de Palafolls ja té a punt el projecte per millorar les infraestructures bàsiques del polígon industrial nord, que agrupa els sectors de Mas Roquet, Mas Reixach i d’en Puigverd.
Aquests sectors es van urbanitzar independentment i ara es vol unir les infraestructures per tal de millorar la seva situació actual i augmentar la competitivitat dels sectors industrials del nostre municipi.
En concret es vol millorar l’abastament d’aigües, el clavegueram, l’enllumenat i la vialitat en els tres sectors implicats.
Ho explica el regidor d’urbanisme de l’Ajuntament de Palafolls, Josep Rueda.
Unes obres globals que tenen un pressupost de 3 milions d’€, uns diners que hauran d’aportar les empreses instal·lades en aquests sectors, ja que aquetes treballs faran que el valor del sol s’apugi.
Ara ja s’han començat a cobrar les quotes d’aquestes em,preses i en previsió de possibles impagats, algunes d’aquestes industries s’han ofert a aportar més diners, per tal de no endarrerir el projecte.
En aquest sentit es preveu realitzar un nou dipòsit d’aigua, prop de l’actual a la muntanya del castell, que es connectarà directament amb les empreses, una nova xarxa de clavegueram, millores en l’enllumenat públic dels sectors i una millora de la vialitat que inclou nou ferm i pavimentació de les vies de comunicació amb els polígons.
A aquesta actuació cal sumar-hi d’altres d’urbanització general a Mas Reixach, o la construcció d’una nova sortida del polígon d’en Puigverd que connectarà aquest sector industrial amb el de Mas Reixach.
Segons l’alcalde de Palafolls, Valentí Agustí, totes aquestes actuacions sumen una inversió de prop de 8 milions d’€ en els propers mesos per millorar aquests sectors industrials del poble.
Precisament divendres es va saber que finalment el vial que ha de connectar amb el polígon d’en Puigverd amb Mas Reixach serà de dos carrils i voreres, cosa que ha fet que augmenti el seu cost previst. Per fer aquest vial, l’Ajuntament compta amb un conveni amb Inditex.