Després de la visita a Tordera del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en què va ser rebut per membres de la plataforma, els membres de la plataforma han expressat el seu descontentament per la decisió del Govern de continuar amb el projecte.
De fet, el Departament de Territori ja ha posat en marxa els primers treballs d’aquesta perllongació, que durant aquests dies consisteixen en l’aixecament topogràfic i cales als municipis de Tordera, Blanes i Lloret, així com el desviament de canonades de serveis com l’aigua, el telèfon o l’electricitat, ja de cara als propers mesos.
Tot plegat, després que fa 2 anys, el TSJC suspengués cautelarment el projecte perquè es considerava que no es complia amb els tràmits mediambientals corresponents.
En aquest sentit, el 2015 es va reactivar el projecte amb uns estàndards mediambientals corresponents a l’any 2000, i la justícia va donar la raó als opositors de l’obra, aturant els treballs.
Segons la plataforma Aturem la C-32, la Generalitat ara ha reactivat els treballs fent “trampa”, perquè està utilitzant un nou projecte, davant el qual s’ha presentat un segon recurs.
Ho ha explicat, en declaracions a Ona Maresme, Joan Mora, portaveu de la plataforma.
En aquest sentit, la plataforma considera que s’ha tirat pel dret sense tenir en compte amb les alternatives i els procediments adequats.
En un inici, la intenció del projecte era arribar fins a Tossa, opció descartada pel fet que es trobi dins d’un Espai Natural Protegit. La zona de Blanes i Lloret, però, queda fora d’aquesta protecció i per tant s’hi pot dur a terme el projecte.
La plataforma lamenta que no es tinguin en compte les alternatives que consideren existents, com per exemple el desdoblament de la carretera Gi-682 entre Blanes i Lloret, amb un cost econòmic i ecològic molt menor.
Per tot plegat, Aturem la C-32 creu que el Govern no té sensibilitat mediambiental i expliquen que el conseller Calvet s’ha compromès a reunir-se amb la plataforma per poder exposar els arguments pels quals, segons defensen, aquesta obra no resoldrà els problemes de mobilitat del territori.