Aquest passat dijous, l’Ajuntament de Palafolls anunciava que el municipi acolliria, aquest mateix mes de setembre, a 8 menors no acompanyats.
Es tracta de joves adolescents que viuran en un pis tutelat del centre del municipi, acompanyats d’un educador professional.
La notícia de l’acollida d’aquests joves va anar seguida de diverses reaccions a les xarxes socials tant d’aquesta emissora com de l’Ajuntament, en què una bona part dels comentaris tenien un component racista o xenòfob.
Divendres aquesta emissora va poder parlar amb Ester Cabanes, directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, l’organisme encarregat de la gestió de l’acollida d’aquests joves nouvinguts i sense suport familiar a casa nostra.
Cabanes va explicar que, quan aquests joves arriben, el primer que es fa és parlar amb la seva família per avisar del seu estat, passen revisions mèdiques i es fa una primera presa de contacte perquè aprenguin castellà i català.
Un cop passat aquest primer període, es comença un treball d’integració amb ells i se’ls ensenya l’entorn on viuran.
En el cas de Palafolls, els menors que s’acolliran són nois que porten més d’un any a casa nostra, alguns d’ells compten amb mentors i d’altres fan també pràctiques professionals.
Davant dels prejudicis que reben aquests joves, Cabanes demana a la ciutadania que doni una oportunitat a aquests joves, que volen treballar per poder viure.
Els joves que viuran a Palafolls tenen entre 15 i 17 anys i viuran en un habitatge tutelat gestionat per l’entitat Eudovic.
Durant el 2018, Catalunya ha acollit més de 3.000 menors no acompanyats.