La setmana passada, el TSJC ratificava la suspensió dels treballs de perllongació de l’autopista C-32 entre Tordera i Lloret, que s’estaven duent a terme prop del Vilar, i que no comptaven amb una avaluació ambiental completa ni suficient, segons la Llei del Canvi Climàtic de la Generalitat.
Precisament, el mateix govern català i l’empresa encarregada d’executar les obres demanaven que es revoqués la suspensió cautelar i que els grups ecologistes contraris al projecte bonifiquessin 2,8 milions d’euros en concepte d’indemnització per paralització dels treballs.
Des de la plataforma Aturem la C-32, un dels principals actors contraris a les obres de perllongament de l’autopista del Maresme, s’ha rebut molt satisfactòriament la notícia de la ratificació de la paralització del projecte.
N’ha parlat aquesta tarda Joan Mora, portaveu de la plataforma, al magazín Ona Maresme.
Des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’argumenta que les alternatives al perllongament de l’autopista C-32 contribueixen a la congestió de vehicles i a una major contaminació.
Els ecologistes no comparteixen aquesta visió i insisteixen en què cal apostar per les alternatives per carretera ja existents, argumentant que el pas l’autopista obligaria a fer el doble de quilòmetres que no pas si s’utilitza la carretera convencional, i que no beneficiaria a la població de la zona.
Des de la plataforma Aturem la C-32 expliquen que la seva oposició al projecte és, d’una banda, l’ecològica, pel fort impacte ambiental que, asseguren, tenen aquests treballs. De l’altra, afirmen també que rere les obres hi ha interessos econòmics, recordant que l’allargament de l’autopista dels Maresme fins a Lloret faria que la concessió dels peatges, que ha d’acabar el proper 2021, s’allargués encara més en el temps.