Així ho conclou l’últim estudi conjunt entre el RACC i EuroRAP al territori, que analitza la sinistralitat a les carreteres. La carretera d’accés a la Costa Brava, que passa per Palafolls, és un dels trams de la xarxa viària catalana amb més concentració d’accidents, així com amb més accidents de moto i ciclomotors.
En el primer àmbit, la B-682 entre Malgrat i Lloret de Mar és la 7a via amb més concentració de sinistres de Catalunya, en el seu tram de menys d’11 quilòmetres i amb un registre de pas de més de 21 Mil vehicles diaris.
La GI-600 entre Tordera i Blanes és també un dels punts amb més concentració d’accidents del territori amb una mitjana de 0,4 accidents greus o mortals cada any en un tram de només 5,3 quilòmetres.
Per la seva banda, al Maresme, la N-II entre Montgat i l’enllaç amb Mataró sud també se situa com a segona carretera més concentració d’accidents per quilòmetre de Catalunya.
D’altra banda, pel que fa al nombre d’accidents en què s’hi veuen involucrades motos o ciclomotors, la B-682 entre Malgrat i Lloret -o Gi-682 en la seva part gironina- continua situant-se entre els primers 10 trams de Catalunya amb més registre de sinistralitat d’aquests tipus de vehicle.
Concretament, la carretera d’accés a la COsta Brava se situa en el lloc número 6, i segons l’informe EUroRAP s’hi registren 0,42 accidents greus o mortals amb moto o ciclomotor.
Des del RACC s’ha destacat també que entre els anys 2010 i 2018 s’han reduït les víctimes mortals a tot Catalunya en un 28%, però apunta que en els últims quatre anys aquesta reducció s’ha estancat, cosa que fa difícil el compliment de l’objectiu de la UE de reduir a la meitat els morts a les carreteres.