URGENT

El CCM reclama una millora de la connexió ferroviària per connectar la comarca amb l’aeroport del Prat

Compartiu aquesta història

D’aquí a un mes es compliran els 15 anys des que va ser eliminada la línia que connectava, directament, Mataró amb l’aeoport de Barcelona.

Segons publica La Vanguardia, des del Consell Comarcal del Maresme s’ha tornat a posar aquesta qüestió damunt la taula de la comissió mobilitat de l’ens supramunicipal durant les negociacions amb la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

El president de la comissió, Joaquim Arnó, considera que una connexió àgil amb l’aeroport és «una peça clau pel desenvolupament econòmic i en especial el turístic».

Segons el diari, la reivindicació és compartida pel conseller Damià Calvet, que es mostra partidari d’impulsar l’anomenat «metro de la costa», i que «ha de connectar la totalitat del Maresme amb la capital catalana i els seus serveis».

Tal i com, ara mateix, està configurada la xarxa ferroviària a la comarca és difícil tornar a disposar d’una connexió directa amb l’aeroport barceloní, tot i que sí que era una opció abans que s’implementés l’alta velocitat, l’any 2005.

Segons La Vanguardia, des del Maresme s’està molt pendent de les obres de La Sagrera, una zona que ha d’acabar actuant com un intercanviador de línies. En aquest sentit, la configuració actual de l’estació de Sants no permet aquest intercanvi i impedeix que la R1 i RG1, entre altres, puguin connectar amb les altres línies que van a l’aeroport.

Les reivindicacions en matèria de mobilitat a la comarca del Maresme han passat i passen també per la conversió de l’autopista C-32 entre Montgat i Palafolls en una via comarcal un cop caduquin els peatges, l’agost de l’any que ve, i si es compta amb una inversió estatal de 400 milions d’euros que serviria per pacificar la N-II i convertir-la en un «passeig cívic».

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics