URGENT

Polèmica a l’Hospital de Calella per la gestió dels casos de coronavirus detectats en els darrers dies

Compartiu aquesta història

Divendres, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva feia pública la detecció d’un total de 17 positius entre els pacients de la unitat de mitjana estada polivalent de l’Hospital Sant Jaume de Calella, la majoria dels quals asimptomàtics. Segons apunta l’ens sanitari, cinc dels pacients van presentar algun símptoma de caràcter lleu, com tos o febrícula, mentre que es va registrar també una defunció d’un pacient pal·liatiu que va resultar positiu a la prova. A través d’una nota de premsa, la CSMS ha assegurat que s’han pres les mesures pertinents i que s’estan seguint els protocols dictats pel Departament de Salut.

La situació, però, ha generat malestar entre els professionals de la Unitat Sociosanitària del centre. Segons han informat algunes fonts a aquesta emissora, el dijous 10 al matí ja hi havia prou indicis per “intuir” que s’estava davant d’un brot significatiu de Covid-19, i els treballadors retreuen que no es prengués, segons afirmen, el control de la situació des del Servei de Riscos Laborals.

Els professionals apunten que fer un cribratge massiu als malalts però endarrerir aquest mateix procediment al personal “no és coherent” i “posa en risc la seva salut i la dels seus familiars de forma gratuïta”, i asseguren que l’actual protocol de prevenció i actuació davant la Covid-19 “ha fallat”.

Per tot plegat, els professionals demanen una revisió d’aquests protocols, apuntant a la insuficiència de la mesura de dur mascareta quirúrgica com a base i l’ús de la mascareta en determinats perfils de malalts de la Unitat Sociosanitària. També demanen revisar el criteri de contacte estret, diferenciant el que s’aplica als professionals sanitaris respecte del que s’aplica a la població en general, així com establir un sistema eficaç de control d’entrades i sortides de  familiars del recinte hospitalari. El professionals denuncien manca de comunicació per part dels responsables del centre, afirmant que la informació que els arriba és “fragmentada i per canals informals”, per la qual cosa demanen que es revisin els canals de presa de decisions i flux d’informació en situació de crisi, així com avaluar les actuacions preses aquests dies i depurar responsabilitats si és necessari.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics