URGENT

Blanes celebra la represa del servei de tren però insisteix en què calia desdoblar la via

Compartiu aquesta història
Foto: Adif

L’anunci d’Adif d’ahir al migdia, i que us va avançar al matí RP, de la represa del servei de tren entre Malgrat de Mar i Blanes ha estat una notícia llargament esperada pel territori.

Després de més de 10 mesos sense connexió ferroviària, els dos municipis podran tornar a comptar amb una infraestructura de mobilitat clau a la zona.

Des de l’Ajuntament de Blanes, però, es lamenta que l’estrena del nou pont no vingui acompanyada d’una resposta a les demandes que, des de fa temps, fa el territori cap a l’Estat. En aquest sentit, Àngel Canosa, alcalde de Blanes, admet que Adif ha complert amb els terminis anunciats, però afirma que s’ha perdut una oportunitat per poder millorar la via desdoblant-la, el que considera una assignatura pendent.

Tot i així, Canosa creu que toca mirar endavant, i que amb la represa del servei de tren es recuperen un servei de Rodalies necessari pels blanencs per connectar amb el territori i fer la vida més senzilla. A la vegada, ha volgut agrair la comunicació que hi ha hagut, aquest cop, per part de l’Estat, sobre la qüestió.

Per la seva banda, l’alcalde de Malgrat de Mar, Joan Mercader, coincideix a remarcar el compliment de terminis per part d’Adif, però no es mostra tant crític com Canosa a l’hora de reclamar la doble via. En aquest sentit Mercader argumenta que es tractava d’una obra d’urgència, i que desdoblar-la hagués pogut comportar més temps de demora per poder disposar del servei. A la vegada, considera que també cal debatre sobre el trasllat de la línia del litoral cap a l’interior; una qüestió que creu que el territori s’hauria de marcar com a objectiu a mig o a llarg termini.

Són declaracions de Mercader a Ràdio Palafolls.

L’últim pas que quedava pendent perquè es pogués restablir el servei de Rodalies entre Malgrat i Blanes era que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària donés el seu vistiplau.

La nova infraestructura ferroviària que travessa el riu Tordera, amb una llargada del viaducte de 221’3 metres de longitud, ha tingut un cost de més de 10 Milions d’euros.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics