Surt a licitació la redacció del projecte d’un carril de bus ràpid entre Blanes i Lloret

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

L’empresa pública Infraestructures de la Generalitat busca l’empresa que haurà de redactar el projecte del corredor BRCAT, abreviació de Bus Ràpid Catalunya, entre aquestes dues localitats.

Els anomenats corredors BRCAT són una xarxa de serveis d’autobús acompanyats de millores infraestructurals específiques, que permetin prioritzar el pas per als busos, com per exemple, carrils bus o elements per a donar-los prioritat en interseccions i semàfors.

En el cas del projecte entre Blanes i Lloret, l’empresa que guanyi el concurs haurà de definir totes les obres necessàries per configurar un nou corredor de bus ràpid que permeti millorar les prestacions dels serveis de transport públic per carretera a través de la carretera GI-682, la carretera que uneix les dues ciutats  de la costa amb enllaç a l’estació de tren. També s’inclou l’execució d’un nou carril bici al llarg de la carretera per millorar les actuals prestacions del itinerari ciclista Blanes-Lloret.

Traçat previst del carril bus. Gencat

Aquest carril ràpid per a busos sortirà de l’estació de Blanes i arribarà a l’estació de busos de Lloret en un traçat d’uns 6 quilòmetres i mig, en el que s’implantarà un carrils bus, punts de parades, adequació d’interseccions, rotondes i accessos, nous passos de vianants semaforitzats i carrils bici bidireccionals. Unes obres que estan quantificades per 15 milions d’euros 

L’empresa que guanyi l’actual licitació tindrà 6 mesos per redactar el projecte de construcció d’aquest corredor. 

La Generalitat té la previsió de destinar 320.000€ a la redacció d’aquest projecte constructiu del BRCAT entre Blanes i Lloret.

El projecte va més enllà i també vol millorar les parades actuals i els busos que donen el servei  a la línia entre Blanes Centre i Lloret. 

En aquest sentit es preveu la instal·lació de noves plataformes, apartadors, marquesines, tòtems, pantalles amb informació del temps d’arribada dels autobusos, senyalitzacions, millores d’accessibilitat, mobiliari, punt wifi i de recàrrega de mòbils o aparcaments de bicicleta, entre d’altres.

Es voldrà incidir també en fer que els busos que cobreixin les dues línies siguin de gas o, en el seu defecte elèctrics.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics