El consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha presentat aquesta setmana ‘Sabors del Maresme’, la nova marca gastronòmica que busca impulsar aquest sector a la comarca. Dins s’hi agrupen restauradors, allotjaments i empreses d’esdeveniments i activitats gastronòmiques per reivindicar el producte local.
Tal com indiquen des del consorci, ‘Sabors del Maresme’ té l’objectiu de visibilitzar les empreses de la nostra comarca que estan vinculades a la gastronomia i que treballen amb productes de proximitat, singulars i identitaris del Maresme.
Actualment s’hi han adherit més d’una seixantena d’establiments, dos d’ells són de Palafolls. Concretament, Casa Oms i el Cafè de Palafolls.
En el cas del Cafè de Palafolls, fa temps que col·laboren amb el consorci. Segons indica Francesc Tresserras, el seu responsable, creuen en el compromís de l’ens comarcal amb els productes locals de la comarca i destaquen la importància de potenciar-los.
D’altres municipis propers hi participen, La Torreta i el Bohemi Restaurant de Malgrat de Mar, per exemple, o el Restaurant Lua i el Bamboo Pool Club & Restaurant de Santa Susanna.
Els restauradors que es vulguin sumar a aquesta iniciativa han de complir requisits com comprar als productors del Maresme, oferir elaboracions típiques de la comarca i indicar-ho a la carta, entre d’altres. La iniciativa compta amb la col·laboració de la Xarxa de Productes de la Terra del Consell Comarcal del Maresme i del Consorci d’Enoturisme de la DO Alella, a més d’altres entitats.