El secretari general de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, ha anunciat aquesta setmana que, abans que acabi l’any, es publicarà un estudi sobre la prolongació de l’autopista C-32 des de Blanes fins a Lloret.
L’estudi tracta sobre la recuperació del corredor litoral i de les dues opcions que es contemplen per aquest projecte. Tot i això, Nadal va confirmar en una compareixença al fòrum turístic BTM que “l’escollida seria la de la C-32”.
Segons va indicar, des de la Generalitat se sap que es necessiten millores en la connexió per carretera amb l’aeroport i també a la carretera C-65. Sobretot, però, diu que cal millorar el corredor de la Selva Marítima. En aquest sentit, el secretari general de mobilitat va destacar que Lloret és l’única ciutat amb més de 40.000 habitants que no té ni tren ni autovia i diu que això és una problemàtica que ha requerit la posada en marxa d’aquest estudi que es publicarà.
Les conclusions del text mostren que el transport públic és una acció prioritària que cal millorar, però també ho és la creació d’una via d’alta capacitat que connecti Lloret amb Barcelona.
Tot i que aquestes millores són una qüestió reivindicada pel sector privat des de fa anys i compten amb el suport d’ajuntaments, les entitats ecologistes estan en contra i, de fet, van aconseguir parar el projecte fa uns anys.
Concretament, l’any 2022 el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va anul·lar l’últim projecte aprovat per la Generalitat després d’estimar el contenciós que van presentar algunes entitats ecologistes. Aquestes van presentar un estudi d’impacte ambiental que avalava que el traçat que s’havia de seguir no s’ajustava a la Llei del Canvi Climàtic.