La setmana passada es va detectar un niu de vespa asiàtica al centre de Palafolls. En concret en el safareig de la casa d’un particular. Segons les primeres informacions, els Agents Rurals es van personar fins el lloc on es troba encara el rusc amb l’objectiu de valorar-ne la situació.
Avui n’hem parlat més àmpliament amb la veïna afectada, qui s’ha queixat pel fet que finalment se n’haurà de sortir contractant els serveis d’una empresa privada per a eliminar el niu. Una actuació que podria arribar a suposar-li un cost de 400 euros.
La proliferació de la vespa asiàtica s’ha convertit en un autèntic mal de cap per a l’administració. Els casos de troballes de nius d’aquesta espècie invasora ja es comencen a comptar per desenes gairebé cada dia.