Detectades actituds incíviques en el primer dia dels nous contenidors a Sant Lluís

Compartiu aquesta història

Aquest matí els operaris de la nova empresa de recollida d’escombraries a Palafolls continua amb el desplegament dels nous contenidors al barri de Sant Lluís, després que ahir es col·loquessin gran part de les 10 illes que s’acabaran instal·lant al barri.

De tota manera, gran part del barri ja té en funcionament el nou sistema que ha funcionat amb normalitat, excepte alguns casos d’incivisme.

Aquesta emissora ha detectat actituds incíviques com veïns deixant la bossa d’escombraries als peus dels nous contenidors, que òbviament eren buits.

En els punts en els que ahir ja va entrar en funcionament  les noves illes, es van retirar els antics contenidors. Això ha implicat l’anul·lació dels punts de recollida on sols hi havia un o dos contenidors verds i molts veïns, quan han anat a llençar la brossa no han trobat el contenidor habitual i, sense buscar la illa més propera, ha deixat la bossa al terra. En alguns punts s’ha arribat a acumular més d’una desena de bosses d’escombraries. Oriol Bassa, tècnic de Medi Ambient de Palafolls parla de normalitat en la primera jornada, però destacant aquests casos d’incivisme.

El consistori també ha posat en marxa una campanya informativa per guiar als ciutadans amb la transició cap al nou sistema de recollida per illes. Tot plegat amb l’objectiu d’apujar el reciclatge al municipi i evitar un encariment del rebut.

Avui s’acabaran d’instal·lar els nous contenidors a Sant Lluís.

L’ajuntament explica que hi haurà més contenidors de reciclatge i més grans i que, tot i que s’ha eliminat els punts de contenidors aïllats, sempre hi ha una illa a prop on poder realitzar correctament la separació de residus i el reciclatge.

Un cop acabi el desplegament a Sant Lluís, començarà el desplegament a la resta del municipi. El proper nucli on s’actuarà serà al centre, que serà la prova de foc del nou sistema, ja que és on més illes s’hauran d’instal·lar.

La previsió del consistori és que a finals d’aquest mes o principis del vinent, tot el poble ja estigui amb el nou sistema.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.