«Mou-te pel mar»: la iniciativa que netejarà demà l’entorn marítim de Blanes

Compartiu aquesta història

La ciutat veïna de Blanes duu a terme demà diumenge una nova iniciativa emmarcada en la conscienciació mediambiental. Porta per nom «Mou-te pel mar», i consistirà en una jornada de neteja a les platges i boscos del municipi.

Segons ha informat l’Ajuntament de Blanes, l’acció està impulsada per la plataforma digital, ‘Twinapp’, que coordina accions de recollida de deixalles tant al mitjà marí com als entorns naturals d’arreu del territori, combinades amb l’activitat pesquera i esportiva.

La jornada començarà al punt de dos quarts de 9 del matí al Banc dels Músics del Passeig de Mar, on s’acabaran de fer les inscripcions presencials, i a les 9 s’anirà cap als diversos indrets on tindran lloc les accions de neteja. Dues hores més tard, al punt de les 11, es retornarà al passeig, on es farà la selecció de les deixalles recollides.

Segons explica el consistori blanenc, «Mou-te pel Mar» proposa mantenir els eco-sistemes marins i litorals de la Costa Brava nets i lliures de plàstics, a través de la neteja les nostres platges, boscos i zones verdes.

A banda, al llarg d’aquesta setmana, la Confraria de Pescadors ha estat fent una recollida especial de les deixalles que s’han anat trobant al fons marí mentre fan les seves tasques, i que han anat acumulant en un contenidor especial amb aquest objectiu.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.