El partit comarcal mostra en general la seva insatisfacció davant el projecte en el que s’havien creat moltes espectatives. Així ho va manifestat el diputat maresmenc d’ICV al Parlament de Catalunya, Salvador Milà
Segons va explicar, només cal comparar el Pla de Rodalies per a Madrid i el de Barcelona. Salvador Milà afirma que mentre Madrid té una xarxa de 393 km, amb una circulació de 1.500 trens al dia i tindrà una inversió de 5.000 milions d’euros, Barcelona disposa en un total de 467 km una circulació diària de 773 trens i tindrà un inversió de 4.000 milions d’euros.
Milà insisteix en la insatisfacció del Maresme per una duplicació de la línia entre Arenys de Mar i Blanes que no serà complerta i també pel fet que la via continuarà passant per la costa.
A més, segons explica el diputat d’ICV, cal tenir present el Pla Territorial elaborat per la Generalitat que contempla un soterrament de la via del tren al Maresme i el seu pas per l’interior.
Des del PSC, en canvi, es considera que el pla, aprovat fa 2 setmanes és molt útil per a la comarca.
Ho diu la diputada Consol Prados, que defensa el pla estatal ja que comporta un increment de l’oferta de trens en un 60%, la reducció dels temps del viatge en un 20% i l’adaptació de totes les estacions.
Prados considera que el pla de Rodalies de Barcelona 2008/2015
dóna resposta a unes quantes necessitats i demandes del Maresme”.
Ràdio Arenys / Ràdio Palafolls