Les pluges d’ahir, com ja és habitual, va obligar a tallar la carretera BV-6001, la que uneix les poblacions de Blanes i Malgrat, en el punt d’accés al Pont del Pixota.
La carretera actual s’enfonsa per passar sota la via del tren, convertint-la en una zona inundable, quasibé cada vegada que plou.
Ara però han començat les obres que acabaran amb aquests punt inundable. De fet es tracta de les obres de supressió del pas a nivell ferroviari del Molí Vell, l’últim que queda al traçat del tren a Malgrat de Mar.
Les obres preveuen la construcció d’una variant, de més d’1km que salvarà la via del tren enlairant-se uns 7 metres. Un cop superada la via del tren, es farà un nou traçat de doble sentit que connectarà amb la carratera actual, un cop salvat també el pont del Pixota, eliminant el que el regidor de mobilitat de Malgrat de Mar, Valentín Rodríguez ha qualificat de punt negre. El mateix Rodríguez ens explica l’actuació que ha començat aquests dies amb el moviment de terres.
També es preveu la construcció d’una rotonda per poder repartir el trànsit de forma més eficient. L’obra compta amb un pressupost de més de 2 milions 300 mil€ i corren a càrrec d’Adif.
Un cop finalitzin, només mancarà la renovació del pont sobre la Tordera, manifestament estret i que és una demanda històrica de les poblacions.