URGENT

Trens semi directes o amb parades alternatives entre les possibilitats per arribar més ràpid a Barcelona.

Compartiu aquesta història

Els més grans segur que recorden que fa uns anys els trens que anaven a BCN no paraven a totes les estacions sinó que hi havia trens semidirectes, que permetien arribar amb menys temps a la ciutat comtal.
Ara la Generalitat, com a nova administradora del servei de rodalies està estudiant la creació trens semidirectes en algunes línies. Tot i que la xarxa està actualment molt col·lapsada, hi ha diverses fórmules per augmentar la velocitat dels trens. El primer de tots és una millor coordinació d’horaris, de manera que els trens que surtin de ciutats grans com Mataró o Sabadell puguin avançar altres combois que parin a les estacions intermèdies. Sobre la taula també hi ha la possibilitat que en línies com la del Maresme els trens parin aleatòriament cada dues estacions. D’aquesta manera es reduiria el temps de viatge. Per crear aquests nous serveis i modificar-ne d’altres, el govern disposa de 50 milions aquest 2010 i 58 per al 2011 pactats amb el govern de l’Estat durant les negociacions del traspàs.
Renfe i la Generalitat han constituit aquesta setmana l’òrgan que tutelarà el traspàs i que també s’encarregarà de planificar i implantar les millores a la xarxa.
El fet que Rodalies passi a mans de la Generalitat comportarà que Renfe s’incorpori a l’ATM. D’aquesta manera la xarxa de Rodalies s’incorporarà a les corones tarifàries del sistema integrat. Això permetrà corregir la diferència de preu que hi ha ara entre el servei de la companyia i l’integrat per a viatges de distància semblant.
Però abans de tot això els usuaris notaran altres canvis. El primer serà la nova pàgina web, que es posarà en marxa el mes de febrer. Al març s’estrenarà un nou telèfon d’atenció als usuaris i es presentarà la nova imatge corporativa amb el taronja en lloc del vermell.

Diari Avui

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics