Fa pocs anys l’atractiu de la nostra comarca es venia arreu com a Costa del Maresme. El destí va passar després a ser conegut com a Costa de Barcelona-Maresme, per tal de relacionar la comarca amb la proximitat amb la ciutat de Barcelona. Ara els esforços s’encaminen a formar una nova marca turística que comprengui des de Malgrat de Mar fins a Cubelles, agrupant els consorcis del Maresme i del Garraf.
Seria la marca Costa de Barcelona, i seria la 2a en nombre de places hoteleres a Espanya, rera les Balears.
D’aquesta manera es vol aprofitar la marca de Barcelona, reconeguda arreu del món, per tal d’atreure més visitants i aconseguir una millor ocupació.
El president del consorci Costa de Barcelona-Maresme, Joan Campolier, creu que la ciutat de BCN és un reclam indiscutible i que això ha de beneficiar els municipis que l’envolten. Segons Campolier es vol potenciar la suma de valors de les dues zones, aprofitar les sinèrgies que s’originen i posicionar el territori en un mercat que creix i que hauria de permetre arribar a un públic més ampli.
El camí per unificar les marques del Garraf i del Maresme ha estat llarg ja que calia trobar punts d’acord. De tota manera Campolier considera que només la coresponsabilitat entre el sector públic i el privat pot donar fruit en una situació econòmica tan delicada com l’actual”.
El Punt / Ràdio Palafolls