URGENT

El RACC proposa eliminar els peatges pels camions per evitar que circulin per la NII a Girona

Compartiu aquesta història

 

El club de conductors ha elaborat un estudi sobre l’accidentalitat en els 102 quilòmetres d’aquesta via al seu pas per la demarcació gironina i ha constatat que la perillositat de la via representa un cost de 44 milions d’euros a l’any per a les arques públiques. Un cost derivat dels accidents que hi ha a la carretera.

En canvi, segons el RACC, eliminar els peatges per als vehicles pesants representaria uns 15 milions d’euros anuals. També ha considerat la possibilitat de bonificar-los en part, per exemple fins al 50%, de manera que el preu a desemborsar seria de 7,5 milions d’euros, una xifra que han considerat assumible tenint en compte l’elevada sinistralitat d’aquesta carretera.

 

La proposta, que enviaran al Ministeri de Foment, aspira a aconseguir que un 60% dels 1.600 camions que cada dia circulen per la N-2 passin per l’autopista. Aquesta exempció del pagament s’aplicaria a tots els vehicles pesants que facin tot el recorregut, entre Maçanet de la Selva (Selva) i la frontera francesa, siguin nacionals o internacionals.

 

El RACC recorda que la crisi ha fet augmentar el trànsit per la via gratuïta, amb els perjudicis per a la seguretat que comporta i per això aposten per prendre mesures al més ràpid possible.

A més de la gratuïtat a les barreres, el RACC ha fet altres propostes per millorar la seguretat viària de la N-2. El director tècnic de l’entitat, Lluís Puerto, ha assegurat que són barates i que consisteixen a limitar la velocitat a 90 quilòmetres per hora; prohibir els avançaments o canviar alguns senyals perquè siguin més clars, a més d’invertir en el manteniment de la infraestructura.

Els responsables del RACC consideren que la N-2 a Girona és el problema de seguretat viària més greu que hi ha al país ja que en el període 2008-2011 hi ha hagut un mort i un ferit greu de mitjana cada setmana a la demarcació.

 

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics