Els trens entre Blanes i Figueres podrien arribar abans de l’estiu

Compartiu aquesta història

 

Les negociacions entre l’Estat i la Generalitat que han de permetre el nou contracte amb Renfe per a les Rodalies de Catalunya han avançat en les darreres setmanes i el Govern català confia a poder desencallar la situació aquest mateix mes. De fet, el contracte que estableix el nou Pla de Rodalies està redactat des de finals de 2011, però la Generalitat s’ha negat a firmar-lo fins que es confirmi quina serà l’assignació pressupostària que donarà Foment.

Ara, fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat afirmen s’han acostat posicions i que això fa pensar que el contracte es podria firmar durant aquest mes, tot i que no es descarta tampoc que pugui ser durant el proper maig.

Si la situació s’acaba resolent en les properes setmanes, la posada en marxa de la nova línia de Rodalies de Girona pot ser imminent. Tal com recordaven des del Departament de Territori i Sostenibilitat, aquesta serà la primera xarxa que es posarà en marxa, ja que la infraestructura ja està feta i l’únic que cal fer és posar els trens sobre les vies perquè puguin circular.

Això serà possible perquè s’utilitzarà la via ja existent.

La proposta que es presenta dins del Pla és que hi hagi trens entre Figueres i Blanes durant tot el dia cada hora, i que en les hores punta, fins i tot, hi hagi més freqüències, amb un comboi cada mitja hora.

Segons va afirmar la Generalitat ja fa mesos, el cost per any de la línia de Rodalies de Girona estarà al voltant dels cinc milions d’euros. Aquesta xifra s’engloba dins de l’import de 140 milions d’euros de dèficit que es calcula que genera la xarxa de Rodalies a Catalunya. Aquest és el principal escull que ha impedit fins ara la firma del contracte.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.