A partir de la setmana que ve serà possible anar a Girona directament i sense transbords des del Maresme. El nou sistema de Rodalies gironines inclou 8 trens d’anada i 8 més de tornada entre Mataró, Blanes, Girona i Figueres.
Aquesta nova línia, coneguda com a RG1, connectarà Malgrat amb Girona en 40 minuts i Figueres amb 1 hora i 20 minuts, amb un total de 4000 places diàries.
Ara com ara, però la freqüència de pas serà cada dues hores, tot i que a banda dels trens directes també coexistiran els transbords a l’estació de Maçanet, que permetrà més connexions amb les comarques de Girona. Els transbords en aquesta estació no arribaran als 20 minuts.
La Sònia Tubert va assistir ahir a la presentació d’aquesta xarxa de rodalies de Girona amb la ministra de foment Ana Pastor.
La Generalitat pagarà tres milions d’euros a Renfe per aquest nou servei, que allargarà el trajecte que concloïa ara a Maçanet de la Selva fins a Figueres.
Les freqüències dels trens, que se sumaran als que circulaven abans per les anteriors línies, permetran augmentar les freqüències de pas d’entre mitja hora i una hora en funció de l’estació des de Maçanet i de 2 hores des del Maresme.
Ara com ara, però, les rodalies de Girona amb trens sense transbord entre el Maresme i Figueres només estarà operatiu els dies feiners per donar cobertura a estudiants i treballadors, tot i que de cara a l’estiu s’estudiarà si s’amplia al cap de setmana.
A la nostra plana web hi trobareu els horaris del nou RG1 que estaran operatius a partir de dilluns.