URGENT

Les factures a les administracions de més de 5 mil € hauran de presentar-se electrònicament

Compartiu aquesta història

 

Des de la setmana passada , els proveïdors de les administracions públiques hauran d’emetre les seves factures de forma obligatòria per via electrònica. Només podran presentar-se en paper aquelles que siguin inferiors als 5.000€. Totes les que superin aquest import hauran de presentar-se de forma telemàtica, tot i que l’Ajuntament de PLF preveu que a partir d’aquest any, totes les factures d’un import superior als 1200€ acabin entrant-se de forma telemàtica.

Aquesta mesura persegueix l’estalvi. De fet es preveu un estalvi de 51 MEUR més 2,3 MEUR per deixar de tramitar-les en format paper.

Per factura, el Ministeri d’Hisenda calcula que els proveïdors passaran de pagar els 0,76 euros del paper a un 0,06 euros per via electrònica.

Més enllà de l’estalvi econòmic, el govern espanyol creu que el pagament per via electrònica permetrà fer un millor seguiment de les factures i uns majors controls de la despesa pública i de la lluita contra el frau.

A més, la normativa actual sobre morositat de les administracions públiques determina els terminis màxims per fer el pagament de les factures. El sistema telemàtic permetrà un major control dels procediments i dels terminis.

A més, pels empresaris també representarà una manera útil de saber si les factures han estat registrades i de fer-ne el seguiment.

L’Ajuntament de PLF té habilitat un portal web per poder fer el registre de factures de forma electrònica. En aquest espai es dóna tota la informació relativa als codis del consistori palafollenc per poder registrar les factures dels seus proveïdors

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics