En els últims mesos l’Ajuntament ha verificat el cens de pisos buits de la ciutat que són propietat d’entitats bancàries. Un cop detectats ha demanat a l’empresa municipal d’aigües que detalli el consum d’aquests immobles per tal de saber quins estan desocupats des de fa més de 2 anys.
Després de comprovar que els pisos sense consum estaven realment desocupats, es va arribar a la xifra final de 12 pisos de propietat de 5 entitats bancàries diferents.
En compliment d’un acord de ple municipal de l’any passat, el consistori ha enviat un requeriment a les 5 entitats bancàries propietàries d’aquests pisos buits per tal que cedeixin l’habitatge a l’administració perquè el pugui gestionar en règim de lloguer social. Si no ho fan, es podrien enfrontar a sancions que poden arribar fins a 900.000 €.
D’aquesta manera es vol incentivar la creació d’un parc d’habitatge social per a les famílies més desfavorides de la ciutat.
PLF va aprovar també una moció similar a la blanenca. Fruit d’aquella moció, aprovada per assentiment, s’ha posat en marxa un servei d’assessorament per a aquelles famílies que tenen dificultat per pagar la hipoteca i el lloguer.
Segons el consistori, ja s’han reunit amb 3 entitats bancàries locals per trobar un acord pel que cedeixin 1 o 2 immobles dels que tenen buits a la nostra vila per tal que l’Ajuntament en pugui gestionar uns lloguers socials per a les famílies més necessitades o amb problemes habitacionals.
D’altra banda, Blanes també ha donat a conèixer que l’any passat es van gestionar 1.374 expedients d’ajuda a famílies en situació de Pobresa Energètica.
En aquest cas el consistori ha donat un cop de mà per pagar les factures dels subministraments bàsics com llum, gas i aigua, per evitar el tall d’aquests serveis.