El  perllongament de la C-32 entre Tordera, Blanes i Lloret començarà al setembre

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Aquest és el calendari que s’ha marcat el Departament de Territori i Sostenibilitat per iniciar els treballs. De fet es preveu que les obres, que es licitaran aquest mateix mes de març, s’iniciïn el setembre vinent i tinguin una durada aproximada de 2 anys, convertint-se així en una realitat el 2017.

La nova carretera serà lliure de pagament i discorrerà entre el final de l’actual C-32 (entre Tordera i Blanes)  i la C-63. Comptarà amb una connexió amb la carretera de Lloret. L’obra comportarà una inversió de 71 MEUR.

La nova carretera salva la complicada orografia de l’entorn mitjançant cinc viaductes i dos túnels.

Les primeres estimacions diuen que aquest nou tram captarà uns 9.600 vehicles diaris alliberant de vehicles les actuals vies de comunicació entre Lloret  i Blanes, que concentren molts desplaçaments.
El trajecte entre aquestes dues poblacions es podrà fer   en cinc minuts. Val a dir que actualment  es triga entre 11 i 25 minuts, en funció del trànsit.

El  nou ramal Blanes – Lloret de Mar de la C-32 implanta el model 2+1, pioner a l’estat. Aquest sistema preveu l’existència de tres carrils –dos de pujada i un de baixada–, amb els sentits de circulació separats per una mitjana. Aquesta mitjana pretén afavorir la seguretat viària, ja que evita en gran mesura els accidents frontals entre vehicles. En alguns trams, s’ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents.

La presentació del projecte es va fer el passar divendres a Lloret de Mar i va comptar amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb Antoni Español, director d’Abertis Autopistas, empresa que executarà l’obra i que té la concessió de l’autopista del Maresme.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics