Malgrat de Mar celebrarà els funerals a l’Arxiu durant dos mesos

Compartiu aquesta història

El motiu és que reformen el presbiteri de l’Església, cosa que impossibilita que s’hi segueixin celebrant aquestes cerimònies de manera temporal. Aquests treballs obliguen a traslladar els enterraments a la sala d’actes de l’Arxiu Municipal, al carrer de Mar. Tots els funerals a celebrar-se entre setmana  i fins el juny s’hauran de fer en aquesta sala.

En canvi els funerals i les misses del cap de setmana es faran dins el temple, que s’adequarà i es netejarà cada cap de setmana per poder acollir aquestes celebracions. El Bisbat de Girona i la Parròquia han signat un acord de col·laboració pel qual es duran a terme aquestes obres de reforma, en les que també s’hi contempla la col·locació d’un nou altar major i un nou ambó –el lloc des d’on es fan les lectures dels textos bíblics.

Segons explica l’Ajuntament de Malgrat, el nou altar que es col.locarà a l’església de la localitat procedeix de l’església parroquial del barri gironí del Mercadal. Es tracta d’un altar  de pedra de 3 metres de llarg i 1,20 metres d’amplada amb un estil geomètric i auster. Per la seva banda, el nou ambó està fet amb planxa d’acer i peces de pedra.

A banda d’aquests nous elements, les obres també preveuen substituir el paviment del presbiteri per un de pedra natural i modificar l’actual tarima elevada, reduint la seva amplada. També es faran més amples els graons frontals d’accés al presbiteri.

Aquesta obra està valorada en més de 32 mil euros i es finançarà amb una subvenció de la Diputació de Barcelona.

Tot i que els funerals d’entre setmana es faran a l’arxiu, les misses diàries es faran en una capella dins la pròpia església, sense que els efectes de les obres molestin al seu desenvolupament.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.