Avis d’alumnes de l’Institut els expliquen records de la guerra, la Post-Guerra i la transició

Maxi Antequera al costat de Santiago Carrillo en un acte de PSUC
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

La propera setmana el centre educatiu de secundària ha programat 3 xerrades sobre la memòria històrica. La xerrada, però, no les faran persones de fora ni de cap entitat dedicada a la recuperació de la història oral, sinó que seran 3 persones molt properes als estudiants. De fet seran avis o amics d’alumnes del centre, amb una relació directe amb els fets a relatar.

El centre sempre ha promogut el treball de la història oral entre els alumnes i els seus familiars, però enguany s’ha decidit a fer aquestes xerrades. Ho diu Vanessa Agüera, mestre de socials de l’IES de PLF.

Maxi Antequera al costat de Santiago Carrillo en un acte de PSUC
Maxi Antequera al costat de Santiago Carrillo en un acte de PSUC

Dimecres dia 3, l’excoordinador del sindicat Unió de Pagesos, que va dirigir durant 25 anys, Pep Riera, serà l’encarregat de parlar del franquisme. Riera, fill de republicans, s’ha aficionat sempre per l’estudi de la història i més concretament del període de la Guerra Civil i un fascinat per la participació de les Brigades Internacionals en favor de la República.

L’endemà, dijous, Maxi Antequera parlarà sobre el moviment obrer durant la Transició. Ho farà amb coneixement de causa ja que Antequera va ser un dels impulsos del Partit Socialista Unificat de Catalunya a Blanes i un activista dels moviments obrers  en el tram final del Franquisme i els primers anys de la transició a la democràcia. Va ser amic de Carrillo i de Grogorio Lopez Raimundo, cosa que el va posar en contacte amb les principals figures del comunisme en aquest país en una època convulsa. Va estar alligat al moviment obrer de la SAFA, i va ser molt actiu en les vagues obreres dels anys 60 i 70 a la població veïna on va coincidir amb qui fou coordinador d’IU, Paco Frutos Va estar detingut i cantants com Raimon, o Ovidi Montllor van cantar per demanar el seu alliberament.

Per últim divendres, Concepció Casas explicarà les seves vivències personals sobre la Guerra civil i  la postguerra.

Amb aquestes xerrades el centre vol acostar els principals fets del segle passat a través de persones properes. Així poden entendre que el que llegeixen als llibres de text va succeir de veritat i a més amb afectacions  molt properes a ells.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics