Més tard del previst en un primer moment per problemes burocràtics, el consistori de Malgrat de Mar posarà en marxa un servei de mediació per solucionar els petits conflictes ciutadans sense necessitat de recórrer a la justícia.
Aquest servei de mediació posa a l’abast dels interessats tot un seguit d’eines per solucionar els conflictes mitjançant el diàleg.
Segons l’Ajuntament de Malgrat els objectius són afavorir la convivència i la cohesió social, donar una resposta coherent als conflictes que sorgeixen al poble així com dur a terme una tasca preventiva per aplicar solucions extrajudicials a litigis per evitar l’obertura de processos judicials, que sovint acaben sense oferir una solució al conflicte. Ho explica Joaquim Martínez, cap de la policia de Malgrat.
Amb aquest servei aconseguim estalviar temps i diners al ciutadà”
Joaquim Martínez, Cap de la Policia de Malgrat
Bàsicament el nou servei, que s’ha presentat aquest matí, atendrà problemes veïnals com ara sorolls, animals domèstics o molèsties per activitats, però també problemes en comunitats de propietaris, malentesos, o conflictes familiars excepte separacions i divorcis.
Per demanar utilitzar el servei, que té el compromís d’atendre les peticions en un màxim de 3 mesos, només cal presentar una sol·licitud de mediació a través de correu electrònic o de la plana web de l’Ajuntament, en l’apartat de la Policia.
El mediador no decidirà sobre el conflicte, no jutjarà, ni donarà ni traurà la raó, sinó que facilitarà l’anàlisi objectiu del conflicte, i canalitzarà la comunicació per arribar a un acord entre les parts.
Les mediadores seran una de els assessores jurídiques de l’Ajuntament i una agent de policia i es prestarà, de moment, a la caserna de la Policia Local.
La mediació serà un servei voluntari, gratuït i confidencial. En aquests mesos ja s’han fet 8 mediacions, la majoria per sorolls i animals.