El Departament de Territori i Sostenibilitat ha donat via lliure a la prolongació de l’autopista C-32 de Blanes fins a Lloret i també a la construcció de la variant fins a la cala Canyelles, tal i com demanaven els alcaldes de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa la setmana passada.
El conseller en funcions, Santi Vila, es va reunir ahir amb aquests alcaldes als qui va informar que les obres es dividiran en dues fases. La primera, que tindrà un cost de 71 milions d’euros i que anirà a càrrec de la concessionària Abertis, se centrarà en l’allargament de l’autopista fins la zona de les Alegries de Lloret de Mar, i la segona, que presenta un pressupost que estaria al voltant dels 100 milions d’euros i que hauria de pagar la Generalitat, donarà continuïtat fins a la carretera de Tossa de Mar a través d’una ronda de circumval·lació.
Vila també ha endarrerit els terminis d’inici de les obres. Si fins ara es preveia començar els treballs

de la 1a fase al tombant d’any, el conseller parla del maig per iniciar les obres de la prolongació, mentre que caldrà esperar al segon semestre del 2018 per veure com comença la 2a fase. Es preveu que sigui justament quan acabin els treballs del perllongament, que tindrà un nou tram de 6 quilòmetres i mig, amb tres carrils, dos de pujada i un tercer de baixada, i els sentits de circulació estaran separats per una mitjana. En alguns trams s’han previst dos carrils en tots dos sentits per facilitar els avançaments de vehicles lents.
Des del Departament de Territori i Sostenibilitat es diu que el traçat s’ha projectat pensant en el fet que sigui compatible amb una possible ampliació de carrils si l’increment de trànsit ho requereix.
L’acord entre alcaldes i Generalitat topa amb la proposta de la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l’ampliació de l’autopista i que havia aconseguit que Blanes i Lloret es comprometessin a fer unes consultes populars per conèixer l’opinió dels ciutadans entorn al controvertit projecte. Una consulta que queda descafeïnada després de l’acord d’ahir.