Estudien treure el pont de ferro de Blanes  que travessa la carretera de Lloret

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
pont_carretera3
Pont sobre la carretera de Lloret. Blanesaldia

La Direcció General d’Infraestructures dels Serveis Territorials de la Generalitat a Girona ja ha tancat l’accés a les escales del pont que els vianants utilitzen per travessar la carretera de Lloret.

Els veïns podran continuar creuant la via per aquest pont, però utilitzant les rampes d’accés. La passarel·la, coneguda com el Pont Verd  es va construir durant els anys 70 i presenta deficiències que posen en perill la seva utilització. Ara fa nou anys ja es van invertir 300.000 euros en obres de millora però l’any passat el consistori va alertar al govern català  de l’estat de deteriorament que començaven a patir les escales d’accés.

Ara, la Direcció General estudia si substitueix aquest pont per un pas regulat per semàfors, o bé si només encarrega la restauració de les escales.

El pont serveix per connectar el barri de La Pedrera amb Mas Borinot i Valldolig.

L’Ajuntament de Blanes va consultar amb les entitats veïnals dels barris afectats i amb els grups polítics amb representació municipal la possibilitat d’enderrocar el pont però no es va arribar a una conclusió definitiva. La gran majoria de les entitats i de les formacions polítiques no veien amb bons ulls l’enderroc.

Davant d’aquest panorama i l’avançat estat de degradació de les escales, des de fa uns dies la Generalitat ha tancat les escales i, fins que es trobi una solució, els veïns hauran d’accedir-hi mitjançant les rampes d’accés.

Actualment per travessar a peu aquesta carretera existeixen tres sistemes, una d’elles és el ‘Pont Verd’ i les altres dues són dos passos soterrats.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics