Fins 36 establiments del sector serveis, com ara restaurants, botigues o allotjaments, estan rebent formació per poder oferir als seus clients un servei complementari d’informació i assessorament sobre el patrimoni, les activitats i els indrets més atractius de la comarca.
Els establiments que completin la formació rebran un distintiu que els identificarà com a “punt d’informació turística”.
L’objectiu és que els establiments que estan més habituats a tractar amb els turistes estiguin preparats per donar una atenció més completa al client amb assessorament i informació sobre l’entorn més proper.
La iniciativa, que vol potenciar i fidelitzar el turisme a la comarca, ha despertat molt interès en el sector serveis i ha superat les expectatives. Segons explica el CCM hi ha 36 establiments de la comarca seguint aquest curset. Es tracta de biblioteques, restaurants, allotjaments, comerços, establiments d’oci o museus de 14 municipis. A banda dels eminentment turístics com Calella, Pineda, Santa Susanna o Malgrat, també hi ha establiments d’Arenys de Mar, Mataró, Caldes d´Estrac, o Vilassar.
I és que el Maresme, és el segon destí turístic de Catalunya, rere BCN. Té 52 mil places disponibles i rep més d’un milió de turistes cada any.