Augmenten la freqüència de trens al Maresme per l’estiu

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Rodalies de Catalunya ha anunciat que incrementarà el nombre de trens a les línies R1 i RG1, les que passen per la nostra comarca, durant l’estiu. Amb aquest reforç pretén millorar les connexions del Maresme amb les comarques gironines.

Fins a l’11 de setembre la línia RG1, que uneix Mataró  amb Portbou passant per Girona, ampliarà el seu servei amb sis freqüències més, tres per sentit, durant tots els caps de setmana i festius.

Paral·lelament, a la línia del Maresme, fins al 16 de setembre, es reforçarà el nombre de freqüències de dilluns a divendres de la línia R1 ampliant el recorregut de tres trens per sentit des de l’estació d’Arenys de Mar fins a Calella, cosa que millorarà les connexions amb la resta d’estacions del Maresme i amb la ciutat de Barcelona.

Paral·lelament, i segons un estudi elaborat per TV3, la línia R1 de Rodalies, la del Maresme, compta amb quatre punts negres per retards ferroviaris a la comarca del Maresme. A tot Catalunya n’hi ha 125.

Una rectificació del revolt al pas dels trens per Calella, obliga als combois a reduir la velocitat de 110 a 30 quilòmetres per hora. Al seu pas per Sant Pol, el traçat de la via fa que els trens hagin de baixar la velocitat de 110 a 50 quilòmetres hora. També al Maresme Nord, concretament a Pineda, hi ha un retard d’un minut pel reforç en el quadre de velocitats màximes. Finalment, el tram entre Premià de Mar Vilassar de Mar, un fet puntual, les obres de construcció d’un pas soterrat, provoca que els trens hagin de baixar dels 140 a 30 quilòmetres per hora.

Segons l’informe de la televisió catalana, la principal causa dels retards ferroviaris a Catalunya són les limitacions temporals de velocitat, incidències, en principi temporals, pendents de resolució per part d’Adif.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics