Aquesta és una de les conclusions a la que ha arribat el primer Pla de Màrqueting Turístic encarregat per l’Ajuntament. El grau d’aprofitament dels productes turístics es considera molt baix en comparació amb altres destinacions, és a dir, no es treu prou suc dels atractius del municipi.
L’informe recomana a l’administració explotar nous tipus de turisme com ara l’esportiu i el cultural, posant en valor els atractius que ja té el municipi. Ho explicava a la presentación de l’informe l’alcalde blanenc, Miquel Lupiáñez.
L’estudi conclou, però, que s’haurien de canviar les estratègies turístiques de Blanes, coordinant-se el sector públic i el privat. També posa sobre la taula una falta de determinació i lideratge turístic tant dels empresaris com de l’ajuntament, on apunta que no s’acaben de creure que Blanes sigui una població turística, tot i ser precisament el turisme un dels motors econòmics del municipi. Ho demostren les xifres: Fa 3 anys el turisme va deixar a Blanes 188 milions d’euros de despesa directa, sense contar les visites de només un dia.
Una de les recomanacions que fa és millorar la qualitat dels hotels ja existents i destaca com a punt negatiu la poca oferta d’aparcament al centre i els horaris comercials.
Entre les propostes del Pla de Màrqueting Turístic, que ha costat 25.000 euros i 6 mesos de feina, hi ha la renovació de l’estratègia de comunicació que posicioni millor Blanes entre els múltiples destins turístics amb un Decàleg amb els 10 punts forts que ofereix i revisar la marca turística.