Blanes aprofita el 22 per cent dels seus productes turístics

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Aquesta és una de les conclusions a la que ha arribat el primer Pla de Màrqueting Turístic encarregat per l’Ajuntament. El grau d’aprofitament dels productes turístics es considera molt baix en comparació amb altres destinacions, és a dir, no es treu prou suc dels atractius del municipi.

L’informe recomana a l’administració explotar nous tipus de turisme com ara l’esportiu i el cultural, posant en valor els atractius que ja té el municipi. Ho explicava a la presentación de l’informe l’alcalde blanenc, Miquel Lupiáñez.

 

L’estudi conclou, però,  que s’haurien de canviar les estratègies turístiques de Blanes, coordinant-se el sector públic i el privat. També posa sobre la taula una falta de determinació i lideratge turístic tant dels empresaris com de l’ajuntament, on apunta que no s’acaben de creure que Blanes sigui una població turística, tot i ser precisament el turisme un dels motors econòmics del municipi. Ho demostren les xifres: Fa 3 anys el turisme va deixar a Blanes 188 milions d’euros de despesa directa, sense contar les visites de només un dia.

Una de les recomanacions que fa és millorar la qualitat dels hotels ja existents i destaca com a punt negatiu la poca oferta d’aparcament al centre i els horaris comercials.

Entre les propostes del Pla de Màrqueting Turístic, que ha costat 25.000 euros i 6 mesos de feina, hi ha la renovació de l’estratègia de comunicació que posicioni millor Blanes entre els múltiples destins turístics amb un Decàleg amb els 10 punts forts que ofereix i revisar la marca turística.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics