Tres Cambres de Comerç reclamen la nova C-32  per aquesta primavera

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

c-32peLes Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols reclamen que s’executin les obres els propers mesos. Qualifiquen que la prolongació de l’autopista del Maresme entre Tordera i Lloreta de Mar és “essencial i prioritària”.

Així, les cambres s’alineen amb els empresaris de la zona i defensen que tot i el recurs interposat al TSJC per Aturem la C-32, les obres han de començar aquesta primavera.

Confien en què el Tribunal no suspengui els treballs de manera cautelar mentre es resol el contenciós. Ho han dit en un manifest conjunt, en què les tres cambres és una necessitat que reclamen des del 1988 i que ja “ha tingut un dilatat procés de planejament i aprovació” i asseguren que l’allargament millorarà la seguretat viària, esponjarà el trànsit i no costarà diners a les arques públiques.

Ho fan, diuen, atenent les demandes dels empresaris de la zona i amb la voluntat de deixar clara la seva postura a favor de les obres de la C-32 després que el TSJC acceptés a tràmit el recurs presentat conjuntament les setze entitats contràries.

Defensen que és imprescindible “una connexió adequada al volum d’habitants i turistes de la Selva marítima”

El comunicat recorda que ja “fa 30 anys que es va reclamar a la Generalitat les previsions d’execució de l’autovia de la Costa Brava entre Malgrat i Figueres, i especialment la circumval·lació de Lloret”  i apunta que tres dècades després “la necessitat de la infraestructura s’ha redoblat”.

L’escrit destaca els punts positius del perllongament, insisteixen en què es millorarà la seguretat viària, reduirà el temps de desplaçament i, diuen, en conseqüència també la contaminació. I apunten també que el projecte actual redueix l’impacte ambiental: dels dos carrils per sentit es passa a dos de pujada i un de baixada. Per últim les tres Cambres de Comerç diuen: “és la concessionària Abertis qui assumirà el cost total de l’obra, que supera els 70 milions d’euros”, i que per tant no costaria diners a la Generalitat.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics