L’Ajuntament posarà en marxa el proper mes d’abril l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Concretament es preveu que sigui el dijous 6 d’abril. El nou servei començarà amb una unitat mòbil senyalitzada com a tal que s’ubicarà a l’avinguda Verge de Montserrat i que estarà operativa el primer dijous de cada mes en horari de matí (10.30h a 13h). L’objectiu, segons el govern, és que a principis del 2018 es pugui traslladar el servei a una oficina per oferir atenció en matèria d’Habitatge i Consum.
Així, provisionalment serà un autobús rotulat, que és una oficina itinerant de la Diputació de Barcelona. El govern local planifica l’obertura d’una seu definitiva pel 2018 que haurà d’acollir aquest servei, que té un cost de 20 mil euros i es finançarà amb una subvenció de la Diputació de Barcelona.
L’Oficina ha d’oferir informació als ciutadans sobre els seus drets com a consumidors, assessorament i orientació per afrontar els problemes derivats del consum i eines per prevenir-los.
El Consell Comarcal també té en funcionament una Oficina d’Atenció al Consumidor, on es gestionen les reclamacions o dubtes dels ciutadans relacionats amb el consum.
Des del govern de Malgrat fan una crida a què els malgratencs utilitzin el servei, recorden la “importància de ser conscients dels drets com a consumidors i les reclamacions que es poden exercir”.