El taxi local també es reivindica i reclama igualtat en el servei

Compartiu aquesta història

Des de fa diversos dies, el sector del taxi s’ha convertit en protagonista per les seves reivindicacions davant de les llicències VTC, que fan servir empreses com Uber o Cabify.

Es tracta de llicències de lloguer de vehicles amb conductor, a les quals fa 5 anys el govern espanyol va limitar amb una ràtio d’1 llicència VTC per cada 30 de taxi.

En aquell moment, però, aquesta ràtio ja s’havia superat, i el sector del taxi reclama que es compleixi.

La setmana passada ja es va dur a terme una primera vaga, amb l’amenaça de continuar amb les protestes si la situació no canvia, cosa que finalment ha succeït, amb l’ocupació continua d’algunes principals vies del centre de Barcelona i estenent les reivindicacions també en altres punts de l’Estat.

Aquesta emissora ha pogut parlar amb un dels taxistes que té una de les 3 llicències actuals a Palafolls. És en Josep Antoni Giménez, propietari de la llicència número 1 del nostre municipi.

Preguntat per la vaga i les reivindicacions que fa el sector, Giménez afirma que dóna suport als seus companys, però puntualitza pel que fa a la situació dels taxistes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i els que operen fora.

El taxista remarca que hi ha una desigualtat amb les condicions de servei que tenen els taxistes locals amb els que operen a la ciutat, ja que no tenen la possibilitat de fer serveis a la capital més enllà de portar els seus clients al port o l’aeroport, tenint prohibit de treballar fora d’aquestes zones.

En aquest sentit, Giménez lamenta el menyspreu i el poc suport que han rebut en altres moments per part dels companys de professió que ara protesten.

El taxista palafollenc, que en l’època actual principalment treballa amb clients que visiten el parc aquàtic, veu que el conflicte principalment afecta als taxistes de l’AMB per la pèrdua de poder adquisitiu de les seves llicències.

Segons explica Giménez, amb l’augment de les llicències VTC, el preu d’una llicència del taxi –que un taxista que es jubila es pot arribar a vendre actualment per entre 150 o 180 Mil euros– es devalua.

A la vegada, Giménez entén que empreses com Uber o Cabify es presentin com a clars competidors del sector. En aquest sentit, segons el taxista és un servei que presenta unes millors condicions, amb taxis més nets, conductors amb més bona presència i d’altres aspectes que el fan superior respecte al taxi convencional.

Per tot plegat, el taxista reclama que hi hagi millora per les dues parts. Per una banda, que no es concedeixin tantes llicències com les que es plantegen donar actualment, per tal de no perjudicar el sector, i per l’altra millorar el servei que ofereixen els taxistes. A la vegada, Giménez reivindica que no s’ofegui als taxistes locals.

Avui dimarts els taxistes decideixen si mantenen la vaga o no de cara als propers dies.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.