El tram de la N-II entre Tordera i Maçanet no serà desdoblat i només s’hi faran millores

Compartiu aquesta història
Tram de les obres entre de la N-II Tordera- Maçanet. LV

Ara fa una setmana, Barcelona acollia el Consell de Ministres del Govern espanyol, que va anunciar la posada en marxa d’algunes mesures que afectaran al territori.

Entre elles, el desencallament del tram de la carretera N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, un traçat de poc més de 7 quilòmetres que ha estat objecte de reivindicació de millora per la seva perillositat.

En una nota feta pública després de la reunió, el Govern espanyol anunciava que la intenció no és la de desdoblar aquest tram sinó que el que s’ha aprovat són millores de condicionament, amb una inversió de 27,5 milions d’euros.

Les millores plantejades per l’executiu espanyol, i que ara ja té damunt la taula el Ministeri de Foment, inclouen actuacions com ara la rectificació de revolts per aconseguir una velocitat de 80 km/h, la remodelació de les interseccions existents i l’adaptació de les vies i camins de servei per garantir la permeabilitat transversal del traçat i l’accessibilitat als diferents nuclis de població i propietats que comuniquen amb la carretera.

Les actuacions preveuen, entre d’altres, la construcció de dos nous viaductes dins del quilòmetre 687 de la carretera, i també dues obres de drenatge a la riera de Valldemaria i de la riera de la Torderola.

Les obres de millora d’aquest tram de la N-II era una llarga demanda explicitada, i durant la visita del ministre de Foment José Luis Ábalos a la inauguració del tram de l’A-2 desdoblada, aquest passat mes de novembre, aquest va admetre que la “ferida” continuaria oberta.

De fet, la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona ha criticat la lentitud en les obres, que ha qualificat d’“intolerable”, fent referència a unes obres que es van anunciar ja fa 25 anys.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.