El tram de la C-32 entre Mataró i Palafolls s’encareix aquest 2019

Compartiu aquesta història

La revisió de tarifes pel nou any ha provocat que les autopistes de la Generalitat pateixin enguany una pujada dels preus del trajecte d’un 2,2% de mitjana.

Entre elles, l’autopista que incrementa el seu cost per circular-hi aquest 2019 és la C-32, que s’encareix especialment en 3 dels seus trams, com són el de Sitges-el Vendrell, Montgat-Mataró i Mataró-Palafolls.

El tram del Baix Maresme pateix un augment d’entre 0,35 i fins als 1,42 euros en funció de la sortida, però el preu del tram de C-32 que arriba fins al nostre municipi s’estableix enguany als 2,35 euros, un increment del 2,17% respecte el 2018.

De fet, el tram entre la capital maresmenca i Palafolls és un dels trams més cars de Catalunya pel que fa a la relació cost/quilometratge.

Pel que fa l’autopista entre Mataró i Barcelona, es tracta de la més antiga de l’Estat i sempre ha estat de pagament, malgrat les contínues reclamacions perquè s’elimini el peatge d’una via que ja es considera totalment amortitzada.

La revisió anual de les tarifes i els peatges es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat el passat 18 de desembre, i no té en compte els descomptes que s’apliquen a les carreteres catalanes.

A nivell estatal, els peatges de les autopistes que pertanyen al Ministeri de Foment, augmenten al conjunt de l’Estat una mitjana de l’1,67%.

Tot plegat, en un 2019 en què Catalunya viurà per primera vegada la supressió d’un peatge. Serà la concessió de l’AP-7 en el seu tram sud, entre Tarragona i Alacant, que s’acaba enguany.

Serà la primera supressió d’un peatge al territori català, però caldrà esperar fins a dos anys més, al 2021, per viure els següents casos.

D’aquí a dos anys acabarà un gran gruix de peatges, entre ells l’AP-7 nord, de la Jonquera a Tarragona, l’AP-2, de la barrera del Mediterrani a Saragossa, la C-33 de Barcelona a Granollers i també el tram de la C-32 entre Montgat i Palafolls. Es tracta de vies operades per Abertis a través de les societats Acesa i Invicat.

A partir del 2021 s’aniran acabant la resta de concessions d’autopistes a Catalunya, tant els peatges explícits com els que es consideren peatges “a l’ombra”, acabant el 2042 amb el tram de la C-15 entre Vilanova i Manresa.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.