La concessionària Invicat reactiva els tràmits per realitzar el nou tram d’autopi

sta entre Blanes i Lloret.
És el segon intent d’Abertis per poder construir aquest tram des d’on acaba actualment l’autopista fins a Lloret. Unes obres molt contestades des del territori, que ha conseguit frenar fins ara aquest nou tram.
El grup d’infraestructures ha licitat, a través de Infraestructures Viàries de Catalunya (Invicat), el contracte de construcció d’aquesta obra per un import de prop de 65 milions d’€ més IVA.
Les obres preveuen un tram de 6.7 km d’una carretera d’un carril per sentit i un tercer carril reversible segons les necessitats del trànsit. Aquest nou tram necessita dos túnels i 5 viaductes per unir l’actual final de l’autopista amb la carretera de Lloret a Vidreres.
Un cop comencin les obres, aquestes s’hauran de fer en un termini de 26 mesos.
La primera licitació es va fer ara fa 3 anys, però el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va suspendre cautelarment l’inici de les obres arran d’un recurs de diferents entitats considerant que el projecte havia canviat el primer traçat previst.
Un canvi de traçat que no va comptar amb la corresponent declaració ambiental, pel que es va suspendre l’inici dels treballs.
Ara un cop actualitzada aquesta declaració ambiental, la Generalitat ja va reactivar l’any passat els tràmits per iniciar aquesta nova infraestructura que el govern català qualifica de “irrenunciable”.
El projecte ha comptat des del principi amb una forta oposició al territori ja que consideren que es trinxa el territori.