Es tracta d’una xarxa promoguda per la Secretaria d’Estat de Turisme del govern espanyol que té per objectiu promoure la conversió a destinacions intel·ligents de les zones turístiques que han fet d’aquest sector una de les seves principals fonts d’ingressos.
En aquest sentit, segons ha explicat l’Ajuntament de Santa Susanna, aquesta xarxa promou la col·laboració entre el sector públic i també el sector privat per garantir la sostenibilitat del model turístic.
Segons el consistori, en el cas de Santa Susanna, el model de turisme representa la «no massificació, la conservació del medi ambient i de la natura, i l’aposta pel turisme familiar i esportiu».
L’Ajuntament susannenc considera que el municipi té experiència en la utilització de les noves tecnologies i , sobretot, en la «innovació en el seu sector turístic».
En aquest sentit, el consistori destaca que Santa Susanna ha estat una de les localitats pioneres en l’ús de la plataforma global de turisme digital Inventrip, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
La Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents ofereix als llocs que en formen part l’accés a la informació sobre ajudes estatals i també dels fons europeus.
Actualment, aquesta xarxa està formada per un total de 66 destinacions turístiques, i Santa Susanna s’hi ha incorporat aquest dimecres a la vegada que hi han entrat també ciutats i organismes com Bilbao, Las Palmas, Sevilla, Vinarós, Benicàssim o la Diputació de Granada, entre altres.