URGENT

Aturem la C-32 reclama que s’aposti definitivament per millorar la xarxa existent i per un transport públic eficient

Compartiu aquesta història

La plataforma, contrària al perllongament de l’autopista del Maresme entre Tordera i Lloret, recorda que ha presentat més de 80 al·legacions a un projecte que el Govern català ha presentat per tercera vegada. L’entitat recorda que en les dues ocasions anteriors el TSJC va aturar-lo per no haver contemplat totes les opcions existents per solucionar problemes de trànsit de la zona o per no complir amb la Llei del Canvi Climàtic.

Aturem la C-32 considera que les alternatives 3 i 4, que contemplen el desdoblament de la xarxa existent, s’ajusten millor a aquesta llei i també als objectius de l’Emergència Climàtica decretada per la Generalitat, cosa que no passa, afirmen, amb les alternatives 1 i 2 que defensa el Govern, i que implicarien l’allargament de l’autopista pel mig del bosc entre Blanes i Lloret, afectant paratges de gran interès paisatgístic i natural.

Joan Mora és portaveu de la plataforma Aturem la C-32.

Des la plataforma consideren que la Generalitat segueix gastant diners públics per redactar nous projectes, cosa que, segons l’entitat, demostra que el govern ha tingut “poca cura” a l’hora de redactar els dos primers i que, a més, és “tossut” a l’hora de voler tirar endavant el perllongament per la zona boscosa del Vilar i Sant Pere del Bosc.

A nivell de mobilitat, la plataforma insisteix en què els estudis presentats generen dubtes sobre el fet que l’allargament de l’autopista sigui una solució, i que el transport públic queda “menystingut” en l’estudi informatiu del projecte.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, afirmava la setmana passada a aquesta emissora que escoltaran i analitzaran les al·legacions presentades al projecte, tot i que des la plataforma asseguren que encara continuen esperant poder-se reunir amb el Departament; una demanda, recorden, feta des de ja fa temps.

Mora, però, afirma que tenen esperances que s’acabi fent marxa enrere amb el projecte i que s’acabi apostant per les altres alternatives.

Per tot plegat, la plataforma Aturem la C-32 creu que l’alternativa proposada per la Generalitat “és la pitjor de les opcions des del punt de vista ambiental, social, econòmic i de mobilitat”, i per això demanen al Departament de Territori i Sostenibilitat que treballi per millorar la xarxa existent i per tenir un transport públic efectiu.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics