URGENT

La Generalitat busca l’empresa que mantindrà l’autopista un cop acabi la concessió

Compartiu aquesta història

A partir de setembre la Generalitat assumirà la conservació de l’autopista del Maresme, entre d’altres

El Consell Executiu ha aprovat impulsar un nou contracte de conservació integral dels trams les autopistes C-32 nord, C-33 i C-31, que deixaran de ser de peatge a partir de setembre d’enguany. 

Per a aquesta nova contractació, el Govern ha aprovat una despesa de 23,7 milions d’euros fins el 2025. Uns diners que es destinaran a la conservació ordinària dels elements funcionals d’aquestes vies, per garantir la seguretat viària, unes condicions adequades per a la conducció i un estat òptim de conservació de la xarxa. 

El 31 d’agost vinent finalitza el contracte amb la societat concessionària INVICAT, que té com a objecte la gestió i explotació de les autopistes C-32 (nord), C-33, i un tram de la C-31, de titularitat de la Generalitat.

A partir d’aquesta data, el Govern assumirà la gestió i explotació directes de les vies. El nou contracte abastarà, entre d’altres, les operacions ordinàries de manteniment d’elements com la senyalització vertical i horitzontal, les barreres de seguretat, l’enllumenat o l’abalisament d’unes vies que, a més, registren un important volum de trànsit.

El Departament de Territori va confirmar fa uns dies a RP que la seva principal opció per mantenir les autopistes i vies ràpides del país, com ara l’Eix Transversal, és el sistema de vinyeta. Un sistema habitual en països europeus, pel qual els usuaris d’aquestes vies han de pagar un import anual que els permet circular per aquestes vies gràcies a un distintiu acreditatiu que cal lluir al vehicle.

Igualment encara no s’ha pres la decisió de com es finançarà el manteniment d’aquestes vies.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics